fredag 20 september 2013

Pendeltågsavstängningen v38 i Stockholm

Som vissa kanske har sett så stängs Pendeltågstrafiken mellan Stockholm Central & Älvsjö från kl22.00 fredagen 20 september till och med kl 04.00 måndag 23  september. Både SL och Trafikverket informerar om detta så förhoppningsvis så har alla pendeltågsresenärer i Stockholm fått denna information. Men apropå användarvänlighet som jag skrev om i mitt förra inlägg så vill jag passa på att komplettera den givna informationen med följande.

I Farsta Strand finns bra möjligheter att byta från tunnelbana till både pendeltåg mot Västerhaninge & Nynäshamn samt till buss mot Huddinge. I bilden har jag markerat sträckan mellan Pendeltåget (övre punkten) och tunnelbana (nedre punkten) - ej promenad på cirka 200m skulle jag tro.

Åker man med pendeltåget mot Stockholms Central så ska man sitta långt fram i tåget för att gå av vid den markerade utgången. På vägen finns även busslinjerna 181 mot Skarpnäck, 184 mot Farsta Centrum, 742 mot Huddinge (pendelsidan) & Östra Skogås (Tbanesidan), buss 833 mot Vidja (Tbanesidan), buss 893, buss190 samt buss 193 som jag inte är så bekant med. Man kan alltså ta sig från Farsta Strand till Huddinge med buss.

Här finns även en konsumaffär, pressbyrå, korvkiosk, pizzeria och tobaksaffär vid tunnelbanan och det finns en pendelparkering vid pendeltåget.
Går förresten även fint att cykla till Farsta strand.

Välkommen till mina trakter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar