torsdag 11 september 2014

Zlatan och Jante

Fick nyss se två nyheter som fick mig att fundera lite:
Nu ska jag inte blanda partipolitik i det här men funderingarna går ungefär så här - Zlatan har sedan länge vräkt och Överlistat Jante och det ses som ganska osvenskt medan Socialdemokraterna vill se sig som byggare av Sverige och dess egenheter. Går det att Zlatanifiera tillvaron med Jante på andra axeln?

Angående att det skulle gå att kombinera fler jobb och fortsatt tillväxt med ett ökat miljötänk tror jag är rätt väg att gå för långsiktig lösning. Problemet kan vara att det kanske inte är ett snabbt och effektivt sätt att rätta till sakerna på men det känns som sättet att få det att hålla på. Fick häromdagen frågan "om du får välja fritt, vilka partier vill du se i regeringsställning efter valet" varpå jag självklart svarade att såväl Centerpartiet som Miljöpartiet bör ha tyngsta posterna.
Mer om mina tankar angående miljö, klimatsmarta val, hållbar utveckling på Grönapengar-bloggen.

Vad får dina tankar att sätta igång och vad brukar det ge för resultat?
/Palle

View Palle Lilja's profile on LinkedIn

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar