tisdag 21 april 2015

Avslutad .Net-kurs

Idag har vi haft slutredovisning på kursen i .Net-utveckling som jag gått sedan januari och därmed är kursen slut.
De sista fyra veckorna hade vi grupparbete där jag tillsammans med två andra personer tagit fram en första version av ett LMS - Learning Management System. Vi fick en kravspec med ett antal krav samt direktiven att jobba enligt Scrum och att vår ena lärare var "kund". Vi introducerades även till Github för att versionshantera den kod som vi tog fram.
Intressant projekt och intressant kurs som lärt mig mycket om Microsofts utvecklingsvärld.

Nu ska vi ses hur jag ska omsätta dessa nya kunskaper i praktisk nytta.

I kursen ingick bl.a. två veckors Test enligt ISTQB och här ser jag att jag skulle passa bäst - som testare med användaren i fokus och med god kännedom om programmering, systemutveckling och programkod.

Redo för nya utmaningar!

/Palle
View Palle Lilja's profile on LinkedIn

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar