onsdag 22 augusti 2012

Min dag - överflödets dag

Idag för 40år sedan öppnade en liten parvel sina ögon för världen för första gången.

Hu vad tiden går och vad som har hänt sedan dess - det skulle säkert fylla många böcker, så det ska vi inte prata om här (i alla fall inte nu).

Ska dock nämnas att jag ända sedan tonåren varit intresserad av miljövänlighet och hållbar utveckling så jag blev negativt överraskad när jag fick Earth OvershootDay i present (eller hur man nu vill se det). Förra året var det tydligen 27september så utvecklingen verkar ju definitivt gå åt fel hål.

Hoppas att jag kan göra någon skillnad med min blogg http://www.grönapengar.se 
Känns som en vettig mission att ta ställning för miljö och genom att göra så gott man kan i vardagen samt att sprida detta till andra så känns det som jag kan sova gott om nätterna.
Än så länge är bloggen i sin linda men där finns en del tips redan och hur det kommer att utveckla sig får vi se - häng gärna med och spara både pengar och miljö. Tips tas tacksamt emot.

Nu dags att kraftsamla för framtiden....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar